Monday, June 1, 2009

DisiNilah MeMOri TeRCipta

Disini...
Disuatu sudut di dalam kawasan ini
pada 12 tahun yang lalu
En Sanusi melamar aku
emosi terganggu kalau dtg ke sini...
tak bnyk, cket je..
sebab dulu..pada masa itu
aku ingat dia main2
tak sangka pulak dia serius..
padahal masa itu
kami kenal pun tak lama...
bukan bercinta sakan pun
aku pun masa tu bukan pikir nak kawin2 ni
masa tu aku sibuk cari peluang belajar...
tapi ....Qada' dan Qadar menentukan...
akhirnya aku berumahtangga dan mendpt peluang belajar
masa aku tengah mabuk giler ngandungkan anak ke2...
hmmm...masa yang dah berlalu tak boleh diulang semula...
tetapi sejarah akan berulang kan?
tak caya...? Iya sejarah akan berulang...
so kalau kita ni nak buat jahat..pikir2 lah...
sebab
what u gives u get back!

No comments:

Post a Comment