Friday, September 25, 2009

SuaTu HaRi DiHaRi RaYa...

Alkisah dwa hari sebelum raya
aku balik kerumah dengan letihnya...
sesampai je kat umah..
masyaAllah!
bersepah betul umah aku dibuatnya bebudak nih tak sekolah..hmm geram!
aku g mandi..siap2 aku gegas g solat asar...
lepas solat aku pun baring2...tetiba mata aku ternampak sekeping kad raya
kat hujung kepala katil...
eh..ni macam kad raya dr ofis aku jek...(ckp dlm hati nih!)
aku pun buka lah kad raya tu...jeng jeng jeng...bila aku mula membaca...
alahai...nak ketawa pun ada...

Tapi bila aku mula membaca isi kandungan kad raya tu...
aku dah mula sebak!...
isk..isk..isk..
AllahuAkbar!
sedihnya aku...apa lagi...menangis aku sampai meleleh-leleh air mata...



Ya Allah
apalah perasaan anak aku masa dia menulis kad raya ni ek?
aku sebak giler ari tu...sampai terkeluar dari mulut aku...
"Ya Allah aku tak dapat duit banyak pun takpe, aku tak berharta pun takpe...asalkan aku
ada anak yang soleh dan solehah"...sambil melalak...
aku memang betul2 sedih...aku harap sangat supaya anak2 aku jadi anak2 yg berguna..
anak2 yang soleh dan solehah!

Kadang2 aku memang selalu marah anak2 aku...
bukannya aku tak sayang
sebab aku sayangla..aku marah derang...
suatu hari nanti aku nak derang tahu yang aku sayang derang
walau apa pun ...tak kira siapa pun..
kerana sayang dan cinta aku...
tanpa syarat!


2 comments:

  1. Selamat Hari Raya Aja n Famili..
    Alhamdulillah Aja d kurniakan ank2 yg soleh dan solehah..Mdah2an yea Yang..
    Wlupun mereka masih kecil tp naluri ank2 tau kepayahan kita sbgai ibu bersusah payah mncari rezeki tuk mereka..sebak bca kad ucapan dr ank Aja tue..Gud boy to Abang..
    Mdah2an bla bsar nnti jgala ibu mu sebaik mungkin ya sayang..

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah..mudah2an...

    Aja pun harap cam tu la sebab anak lelaki yg patut jaga ibunya kan...

    tsk..tsk...tsk..

    ReplyDelete