Monday, December 14, 2009

Riadah

Semalam aku ngan abg mie bawa anak2 berkhemah kat bukit dahlia
lagipun adik ekal ngan adik kassim ada
aku bawaklah sekali
saje...boring gak asyik duk dalam umah nengok tv
bawak kuar amik angin cket
ptg semalam aku masak sekilo mee kuning dan goreng keropok lekor
abis licin sumer makan...
minum air laici..emmm..sedap
bagus jugak
sesekali buat camni
sambil berehat
tenangkan fikiran
sambil isi masa ngan anak2
ye lah..kuantiti tu x brape penting
tapi kualiti masa tu yg penting...
so...pandai2 la..
lepas derang makan
derang main baling selipar
maka terjadilah sedikit pergaduhan kecil
emm...
nak buat camne
budak2
dimarah pun...sama
tak dimarah pun...jadi juga
so...makanya
kena bebellah ngan aku sepanjang masa balik keumah semalam..
boleh tahan jugak mulut aku nih...
hehehehe..
Tapi yang penting
semalam anak2 dah ucap terima kasih pd ayah..pd ibu derang
derang kata sayang ayah..sayang ibu...
ala...dah memadai la tu...budak2...
kena tegur selalu
kena ingatkan selalu
supaya suatu hari nanti derang tahu
betapa selama ini
ayah ngan ibu dia sangat sayang pada derang...

No comments:

Post a Comment