Friday, April 9, 2010

SibUk SanGaT Ker?

hari ni memang mencabar kredibiliti aku sebagai seorang
ibu bekerjaya...
apa tak nya..tengahhari aku sempat balik sekejap amik anak2
dari sekolah agama
memandangkan cik abg mie ada urusan lain...
Masuk ke dalam kereta cik Muhammad dah komplen macam2
ibu...itu.
ibu..ini...
itu ini..begitu..begini...
Tapi....
ada satu komplen dari dia yang membuatkan aku tersentak....!
'ibu...cikgu potong rambut abang tapi sebelah sini je bu..."
sambil tunjuk kat kepala kiri dia...
alahai...
tanpa berfikir panjang aku pun
terus bawa dia g ke kedai gunting rambut...
persoalannya tidak berakhir disitu...
budak tukang gunting rambut tu pula
bertanya pada aku...
"kak...akak ni sibuk sangat ke sampai rambut anak akak jadi begini?"
mak aiii...
apa aku nak jawab...
dengan selamba
aku jawab....
"gitulah..sibuk sikit..nak buat camne"...
hish..ish....ishh
kalau korang apa korang rasa?
tidakkah itu hanya menjadi sebab untuk menjadikan kita
tidak efisien
dalam menjalankan tugas2 kita seharian sebagai ibu dan bekerja
dalam waktu yang sama???
Apa pun aku harap
perkara sebegini tidak akan berulang lagi...
malu siot!!!!!

No comments:

Post a Comment