Tuesday, January 5, 2010

How do i look?

"abis ni muka ina macam muka siapa?"
ayat pertama yang keluar dari mulut comel cik wina
semalam...kelakar la dia ni
pepagi wat hal...baring2 ngan bantal bucuk dia
sambil hisap jari...
macam nak g sekolah..macam tak nak...
kejap2 buat muka...
nak minta pizza la...nak minta duit la...
nak buat air susu la...
nak itu..nak ini...
last2 bila aku tinggi suara
dia cool down cket...
geram betul...hangin aku pepagi...
semalam aku hantar dia ngam2 kul 8 pagi...
orang semua dah masuk kelas...
tapi ada jugak la yang melalak kat luar..
aku takut jugak cik wina melalak..
tapi aku tahu dia ok...sebab umur 3 tahun
dia dah mula belajar kat taska kyrana
dan bila dah mula sekolah tadika ni
dia tak lagi duduk di taska kyrana
sedih jugak...tapi nak buat camna...
aku hantar dia kerumah kawan
segalanya aku khuatir tentang anak2 aku...
kalau boleh biar diaorg selesa
aku hanya mampu buat yang terdaya...
tapi alhamdulillah
cik wina sangat ok...dia kata seronok pergi sekolah.
lega hati aku...dan dia kata ina ok je lah duk umah cikno....
huh itu sudah cukup untuk aku kembali bekerja
pada hari ini...
banyak yang perlu diselesaikan.
ahhhhh.......

2 comments:

  1. Alahai kiutnya Cik Wina..
    Bljar rajin2 yea sayang..
    Mga mnjadi ank yg pndai n bijak st hr nnti..
    Amin

    ReplyDelete
  2. mekasih. cik wina memang kiut cam ibu dia..hehehe

    ReplyDelete